Sprzedaż
O sprzedaży można by mówić bez końca. Każdy z nas na swój zindywidualizowany sposób od urodzenia zajmuje się bardziej lub mniej świadomą sprzedażą.
Jest wiele kluczowych elementów decydujących o uzyskiwanych rezultatach w sprzedaży.
- Czy wiemy dokładnie, co chcemy osiągnąć?
- Co konkretnie postrzegamy za największe problemy, które chcemy rozwiązać?
- Na czym bardziej się koncentrujemy – na „jak” (zrobić, dojść, uzyskać, pozbyć się) czy „mecie” (celu i doświadczeniu go w naszych umysłach)?
- Jakie stany i emocje planujemy przed, w trakcie i po spotkaniu, telefonie, rozmowie?
- Jakie mamy dotychczasowe przekonania (w co wierzymy, co jest prawdą w naszym świecie)?
- Jaką mamy osobistą strategię sukcesu?
- Na jakim poziomie jest nasza KOMUNIKACJA ze sobą, z innymi?
- Jak organizujemy sobie sprzedaż?
- Z jakich nowoczesnych technik (w tym zamknięć) sprzedaży korzystamy?
Komunikacja
Komunikujemy się na co dzień, więc jest to obszar każdemu z nas bardzo dobrze znany. Dlaczego więc z jednymi osobami jest nam łatwiej, lepiej rozmawiać, słuchać ich, przebywać w ich otoczeniu a z innymi jest trudniej, ciężej. Do jednych „przyciąga” nas jakaś magiczna siła, a innych unikamy lub wolimy trzymać się od nich z daleka. Czy to z nimi coś nie jest OK, a może z nami coś nie jest „w porządku?”. I z nimi i z nami wszystko jest OK – to właśnie kwestia komunikacji.
Każdego dnia posługujemy się ze sobą i innymi kilkudziesięcioma różnymi językami (metaprogramami) – to języki naszych zachowań, działań, naszego myślenia, porozumiewania się.
Na swój osobliwy sposób organizujemy własne działania. Niektórych z nas bardziej motywuje osiąganie, uzyskiwanie i realizowanie marzeń a innych wręcz przeciwnie unikanie, pozbywanie się, rozwiązywanie problemów czy zapobieganie by nie było kłopotów i nie trzeba by było się martwić. Jedni z nas decyzję podejmują sami, inni potrzebują konsultacji, danych, statystyk. Dla wielu osób ważna jest szczegółowa procedura postępowania a inni procedurą się „duszą” itd.
W jakim systemie reprezentacji – jako wzrokowiec, kinestetyk, słuchowiec a może dialog wewnętrzny – funkcjonujemy? W jednym czy w dwóch systemach – jak funkcjonują inni?
- Jak komunikuję się ze sobą, jak z innymi?
Nie możemy się nie komunikować, więc pytanie czy robimy to świadomie czy też nieświadomie?
- Jakie modele, schematy – te najbardziej użytkowe – już rozpoznajemy?
Komunikacja jest potężnym narzędziem, którego użyteczność stosowana jest na każdym polu naszego życia prywatnego i zawodowego.
KOMUNIKACJĄ robimy różnicę.
Zarządzanie
Zarządzanie sobą? sobą w czasie? swoimi celami/planami/projektami? a może relacjami? konfliktem? zespołem? liderami? – niezależnie od opcji w każdym z tych obszarów kluczowym elementem jesteśmy my.
- Jak dotychczas rozumieliśmy zarządzanie?
- Czy zarządzanie jest celem samym w sobie czy drogą do celu?
- Na kim, na czym oparte jest nasze zarządzanie?
- Jaką misję, wizję i jakie wartości realizujemy?
- Co jest celem ostatecznym naszego zarządzania?
- Jakimi narzędziami realizujemy nasze zarządzanie?
- Czego w zarządzaniu oczekujemy od siebie a czego od innych?
Budowa i praca w zespole
Jako ludzie na co dzień funkcjonujemy w społeczeństwie. Z własnego doświadczenia wiemy co nam (czasami też innym) służy a co nie.
Budowa zespołu a zarazem późniejsza praca w zespole w dużej mierze zależy od nas.
- Po co budujemy zespół?
- Jakie konkretnie rezultaty chcemy uzyskać/co chcemy rozwiązać?
- Jakie mamy osobiste fundamenty – przekonania, doświadczenia, wartości, wiedzę?
- Jaką misję, wizję i jakie wartości firmy realizujemy?
- Jaką rangę/wagę nadajemy nam i całemu przedsięwzięciu?
- Jakie ogłoszenia konstruujemy by oddawały w pełni obustronne oczekiwania?
- Jak przeprowadzamy lub dotąd przeprowadzaliśmy rekrutację?
- Jak wprowadzamy nowe osoby, jak wyznaczamy im ich obowiązki?
- Jakie możliwości rozwoju, udoskonalania kompetencji i umiejętności dla nich przygotowaliśmy?
- Jakie cele własne realizują we współpracy z nami poszczególni członkowie zespołu?
- Jak ich w tym wspieramy?
- Jak komunikujemy zespołowi i jak wdrażamy w życie firmy misję, wizję, wartości i cele firmy?
- Jak wynagradzamy zespół?
- Jak motywujemy siebie i zespół – jakimi narzędziami trwałej motywacji się posługujemy?
- Jak organizujemy codzienne funkcjonowanie, pracę zespołu?
- Jak udzielamy pozytywnego/negatywnego feedbacku?
- Jak przeprowadzamy indywidualne i grupowe rozmowy?